ChocolatiBell

ChocolatiBell
To my dearest frens...sila la ke blog Bell HomeMade Chocolate And Gifts...

Jangan Tinggal Solat!!!!!

Masa itu Emas..so jgn buang masa..:)))

Isnin, Julai 06, 2009

H1N1...

Aku tak tau le H1N1 atau selsema babi ni wabak atau bala..aku rasa dah lebih sebulan isu ni makin teruk terkesan kt negara kita ni....konon2 semuanya terkawal dan jangan risau tapi makin lama aku tengok dan dengar berita terkini makin bertambah pesakit2 kat Malaysia ni..ntah2 dah ade yang mati cuma off rekod je...nak jaga nama baikkkan...emmm..aku pun tak faham le...bodoh atau buat2 bodoh...if dah tahu penyakit ni dari luar negara tak payah le dok sibuk2 nak pi luar negara duk je diam2 kat Malaysia ni..dan sekarang takut nk bawa anak2 aku keluar berjalan..mereka dah demam sikit je aku dah terus bawa ke klinik..takde nk tangguh2 ni..dan tempat keje aku ni pun kene tempiasnya..emm kena gak hati2 lagi2 baru je lepas pendaftaran student baru dari luar negara..emm..kot2 takut bertebaran segala virus yang pelajar2 ni bawa..dah le aku duk kat IO...emm doa2 je la tak de pe yang berlaku..pagi tadi staff PKU datang ketempatkami untuk cek suhu badan...emm aku cek sndiri pun bleh..ahaks...sepanjang pendaftaran kami kena pakai topeng..rimas nya la plak..dah macam ape je aku rasa...mujur aku kurang deal dengan student..apapun kena hati2 juga..mencegah lebih baik daripada merawatkan...Berdoa sangat semoga wabak H1N1 ni cepat berlalu.....aminn...

aku rasa dah macam pekerja kat spital je ni..kena pakai ni sebagai langkah2 keselamatan dan pencegahan...




ni la insan-insan yang terlibat dengan pendaftaran pelajar baru dari luar negara..masing2 diberi penutup tu...minggu tu memang le rasa cam keje kat spital je...dah le yang datang tu berbagai-bagai bentuk dan rupa dan ragam...perlukan kesabaran yang tinggi melayan kerenah pelajar2 luar ni..aku mmg respek dengan diorang ni....consisten masa buat keje dan tak pernah berkira...caya la korang...korang memang best....

Hidupku Matiku Hanya Kerana Allah swt

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

IMPIAN HAMBA