ChocolatiBell

ChocolatiBell
To my dearest frens...sila la ke blog Bell HomeMade Chocolate And Gifts...

Jangan Tinggal Solat!!!!!

Masa itu Emas..so jgn buang masa..:)))

Isnin, Mei 25, 2009

Pertemuan dan Perpisahan

"Pertemuan kita disuatu hari,menitikan ukhwah yang sejati,bersyukur kukehadrat Ilahi diatas jalinan yang suci.Namun kini perpisahan yang terjadi,dugaan yang menimpa diri,bersabarlah diatas suratan kutetap pergi jua....."

Setiap pertemuan ada perpisahan...begitulah lumrah dan kejadian serta putaran yang telah dijanjikan Allah swt untuk makhluknya didunia ini...Tapi jika kita menghargai sebuah pertemuan dan meredhai akan sebuah perpisahan maka tidak mustahil untuk kita bertemu lagi kerana Allah...Petang tadi ada mesyuarat dengan sahabat2...terasa akrab persahabatan terjalin seperti waktu sekolah2 dulu...tapi agenda utama mesti didahulukan....betapa aku melihat komitmen dan kerjasama yang diberikan oleh sahabat2ku tanpa kompromi dan aku tahu mereka memikul amanah,tanggungjawab dan kepercayaan yang diberikan dengan sebaik mungkin....walaupun kebanyakannya sudah berkeluarga,duduk jauh dan kerja jauh tapi sahabat2ku sanggup meluangkan masa.,.dan bukan setakat masa sahaja tapi siap belanja lagi rojak mamak...itulah part yang paling best memenuhkan perut ku ini...terharu dan bangganya aku mempunyai sahabat...agenda utama selesai dan setiap tugas dan tanggungjawab mestilah dilaksanakan dengan sebaik mungkin...sebenarnya aku tak lah terfikir yang perjalanan alumni ini akan bergerak sejauh ini...tapi alhamdulillah...aku bersyukur kerana ramai sahabat2ku yang mahukan alumni kami menjadi pemangkin ataupun wadah untuk kami berhubung antara satu sama lain..doaku biarlah ikatan ukhuwahfillah ini akan kekal dunia dan akhirat...bukan mudah untuk memulakan semua ini tapi sekali ianya sudah bermula biarlah akhirnya menjadi sesuatu yang baik...
tapi tu la kan bila aku lihat sorang2 wajah sahabat2ku tadi terimbau semula kenangan di zaman persekolahan...bukan aku je rasanya...masing2 la teringat kenangan masa belum jadi mak2 n bapa2 orang ni....ade yang dulu pendiamn skema sekarang dah coollll...dulu yg dok suka tersenyummmmm je pun sekarang masihhhh suke tersenyum...dulu yang kalo kita lihat macam tak leh je masuk budak ni dgn aku tapi sekarang bolehhh jerr...dulu nakal now dah baik..ade yang dulu kecoh jadi pendiam plak skrg...tapi aku n the geng camtuh la juga...kecoh dimana2 tapi stilll control ayu beb...bak kata seorang sahabatku.."tengokla tu,4 org je peremapuan kat sini tapi macam 10 orang"..kalao takde kami tak berseri la nanti..heheh..tu lah namanya kehidupan...roda masa terus berputar..ade yang berubah ada yang camtu gak tapi apa yang penting 'KERJASAMA"...
Berat dah biji mataku ni..nak melabuhkan tirainya...apapun terima kasih kepada sahabat2ku yang hadir petang tadi...u all the best n i luv u all mu frensss...

"kita berpisah selalu menderita,kerana ujian dan juga takdirnya,bertemu berpisah kerana Allah,bertemu dan berpisah pasti ada kemanisannya"




Hidupku Matiku Hanya Kerana Allah swt

2 ulasan:

  1. hehe..
    tak tahan aku bila dgr pasal citer kawan kita yg orang tak percaya dia warga tempatan..siap nak tgk i.c tu..
    tapi bell, itulah kelebihan dia yg org lain takde..mesti mamat yg tanya dia tu, ingat dia sampai bila2..

    BalasPadam
  2. hehheh... haha nk pecah oerut aku thn ketawa nasib kt tempat awam aku kene cover sikit keayuan ku...heheh..tapi kwn2 kita mmg best ean...:)

    BalasPadam

IMPIAN HAMBA