ChocolatiBell

ChocolatiBell
To my dearest frens...sila la ke blog Bell HomeMade Chocolate And Gifts...

Jangan Tinggal Solat!!!!!

Masa itu Emas..so jgn buang masa..:)))

Isnin, Mei 18, 2009

CINTA ADAM DAN HAWA

lunch time now but today i'm fasting...so just relax at my office n chat with my frens...emmm....sesambil tu aku baca jgk la blog sahabat2 aku...emmm...tak kurang hebat juga kawan2 ku ini...ade bakat terpendam...bleh jadi penulis ku kire...heheheh...aku tertarik dgn hasil tulisan seorng sahabat ku ini...mengenai CINTA....emm mcm2 definisi cinta yg diberikannya...terhibur pula aku membacanya....CINTA bg aku amat subjektif..susah untuk diterjemahkan....kdg2 kita sndiri tk perasan yang kita dicintai dn mencintai....ade cinta luka,cinta gembira,cinta dongeng,cinta ntah apa pun ade...hheheh...aku dh melalui semua zaman cinta tuh...cinta monyet emm tk berapa nk monyet la...aku zaman2 sek dulu tk berapa nk reti..waima dh blaja ke IPT pun tk reti...tapi bila kita setia dgn cinta sering kita dikhianati,dilukai dan dipermainkan...emmm....sbg perempuan aku juga sudah melalui suka duka dlm cintan cintun ni....emm aku masih ingat seorang ustaz ku berkata "jgn sesekali kamu melukai hati seorang perempuan,kerana bile mrk dh terluka mmg susah untuk diubati terutam ibu dn isteri kite"....dulu aku tk berapa nk fhm walaupun aku seorng wanita n perempuan...tapi bile aku sudah melaluinya kini ku faham dan betullah kata ustazku itu....dan aku juga pasti bukan setakat perempuan yg tak mahu dilukai tetapi lelaki juga begitu....sape lah kat dunia ni mahu dilukai...tapi ye lah tak semua percintaan berakhir dgn kebahagian seperti CINTA ADAM DAN HAWA....berpisah kemudian bertemu smula....tapi kebanyakan citer dongeng semuanya tragis...dah berpisah jupe semula tapi hero heroin mati...macam laila majnun,uda dara,titanic...emmm boring je...heheh...yella masing2 ade hepi n sad endingkan.....dan aku... emm aku kini semua adalah rahsia....biarlah Allah sahaja yg tahu....yang pasti aku juga mahu seperti CINTA ADAM N HAWA....emm mampukah aku....yg penting cintaku pada ILAHI adalah yg abadi...(cinta adam n hawa satu terpisah satu bersama)

1 ulasan:

  1. yang penting kau masih tabah dan masih mampu memberi peluang pada hati kau untuk menerima cinta buat kali kedua..

    teruskan kasih sayang yang telah terjalin..aku doakan kau mampu mengecapi kebahagiaan cinta adam dan hawa..Insya Allah..

    BalasPadam

IMPIAN HAMBA