ChocolatiBell

ChocolatiBell
To my dearest frens...sila la ke blog Bell HomeMade Chocolate And Gifts...

Jangan Tinggal Solat!!!!!

Masa itu Emas..so jgn buang masa..:)))

Ahad, Mei 17, 2009

subhanallah ....

Lebih kurang pukul dua my sis balik dari spital..aiks tk duk wad ke die ni...emm aku pun tk fhm kekadang prosuder spital yg byk sgt mengkonfiuskan aku...teringat kejadian yang menimpa makcikku(nama spital dirahsiakan demi kepentingan semua pihak)...idiot nya spital...sekonyong2 abg iparku membawa satu bungkusan ditangannya...emmm ape plak tu...subhanallah...rupa2 nya anak buahku yg tak sempat melihat dunia yang fana ni...ya Allah pertama kali dgn pancaindera yg Kau kurniakan dapat aku melihat kejadian yg menakjubkan...subhanallah...begini rupanya bayi yang berusia 4 bln dlm kandungan...lengkap sifat kejadiannya cuma sebesar tapak tangan n masih lembut lagi..if satu masa dulu aku hanya melihat waktu anak2ku discan semasa dalam kandungan tapi now aku lihat secara jelas...besarnya kejadianMu ya Allah....begini juga la bentuk kejadiannya kite dulu...emm teringat plak arwah adikku yg juga tak sempat melihat dunia yang fana ini...cuma bezanya adikku cukup sembilan bulan dan aku melihatnya diwaktu aku tak mengerti apa itu kematian...aku hanya memamadang sayu sekujur tubuh yg kaku dan jika die ade sudah tentu die manjadi shbt baikku kini tapi dia lebih disyangi maha Penciptanya sendiri....terlalu banyak kejadian Allah yg unik dan menakjubkan didunia ini...menunjukkan kebesaran Allah swt...dan sebagai HAMBANYA aku bersyukur diberi peluang untuk melihat ni'mat dari Allah swt...cuma kdg2 kerana kerakusan manusia durjana yg bernafsukan wang dan kepentingan diri untuk mengaut keuntungan ni'mat Allah itu sndiri dimusnahkan....mmg manusia yg tak reti bersyukur...emm...apapun sebagai manusia aku tahu kita dijadikan sebagai khalifah di muka bumi ini unyuk menjalankan tanggungjawabnya...melakukan apa yang disuruh dan meninggalkan apa yang dilarang...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

IMPIAN HAMBA