ChocolatiBell

ChocolatiBell
To my dearest frens...sila la ke blog Bell HomeMade Chocolate And Gifts...

Jangan Tinggal Solat!!!!!

Masa itu Emas..so jgn buang masa..:)))

Rabu, Mei 20, 2009

Kenapa Aku Diuji

Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; " Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang2 yang sebelum mereka, maka sesungguhnya ALLAH mengetahui orang2 yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang2 yang dusta."- Surah Al-Ankabut ayat 2-3


KENAPA AKU TAK DAPAT APA YG AKU IDAM-IDAMKAN? Boleh jadi mau membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.- Surah Al-Baqarah ayat 216.


KENAPA UJIAN SEBERAT INI? ALLAH tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. - Surah Al-Baqarah ayat 286


RASA FRUST? Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang2 yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang2 yg beriman.- Surah Al-Imran ayat 139


BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA? Wahai orang2 yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan) , dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada ALLAH supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan). - Surah Al-Imran ayat 200

Dan mintalah pertolongan (kepada ALLAH) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk- Surah Al-Baqarah ayat 45


APA YANG AKU DAPAT DRPD SEMUA INI? Sesungguhnya ALLAH telah membeli dari orang2 mu'min, diri, harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka..... - Surah At-Taubah ayat 111


KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
Cukuplah ALLAH bagiku, tidak ada Tuhan selain drNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal. -Surah At-Taubah ayat 129


AKU DAH TAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!! ......dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yg kafir.- Surah Yusuf ayat 12

1 ulasan:

  1. baru aku tau knp ujian utk aku terus hidup terlalu berat..

    BalasPadam

IMPIAN HAMBA