ChocolatiBell

ChocolatiBell
To my dearest frens...sila la ke blog Bell HomeMade Chocolate And Gifts...

Jangan Tinggal Solat!!!!!

Masa itu Emas..so jgn buang masa..:)))

Khamis, Jun 18, 2009

Zaman Kanak-Kanak (dulu dan kini)

Zaman yang aku tk boleh lupa dalam hidup aku adalah zaman kanak-kanak...time tu hidup memang hepi je tak pernah nak pk masalah....gembira je walaupun wajah sentiasa comot tapi maintain comel..hehehe...pai tadi aku relax2 kat pantri ngan acik2 n kawan kat ofis ni..kat ofis baru aku ni memang best siskit bukan sikit tapi banyak bestnya...santai je bak kata kak tim gaya bebas...heheheh...relax la kat sini...dan teman2 ku disini mmg rajin masak..kadang nasi goreng la cekodok la mee goreng yang mana boleh memenuhi isi perut kami...alhamdulillah rezeki..besela bila dah lepak kat pantry ni macam cite yang kuar dan terkeluar imbasan kenangan zaman kanak2..emmm nakal juga acik normah ni...hebat2 die...lasak memang style budak kampung....panjat pokok la,main guli main getah..macam2 la main tradisional....aku bese gak main benda ni lagi bila time2 cuti sekolahkan..konda kondi,galah panjang,teng teng,baling selipar,bola chop,main masak2 pun ada main kawin2 pun ada....gamaknya bermacam2 la yang akan kami mainkan untuk menghabiskan waktu cuti sekolah aku dulu...sampai 12 tahun aku dikirakan agak lasak dan tak reti duduk rumah...sampai kene kuarantin tapi heheheh..menyeludup la nak masukkan...dan aku rasa kawan2 aku yg lain macam aku juga...tapai tak macam bebudak sekarang ni..agaknya bila aku sebut nama permainan ni pun depa tak tau nak main..pelik agaknya bila aku sebut...yang bebudak ni tahu pegi cc main game takpun duk kat umah main game...kalau aku tgk budak2 kampung aku sekarang naik motor je la..preng sana preng sini walaupun baru sek rendah...dah takda suasana masa zaman aku kcek2 dulu...ye la dunia teknologi yang kadang boleh juga merosakkan fikiran budak2 zaman sekarang yang menyalahgunakan benda2 tersebut...emm itulah dinamakan perubahan...perubahan hidup...tapi satu hari aku nk ajak anak2 aku main permainan tradisional ni yang mesti dipelihara baka kata pepatah tak luput dek zaman cuma kita laha yang kena pelihara dan meneruskannya....apapun zaman kanak2 la yang paling terindah dalam hidup andai kata masa dapat diputarkan aku nak je jadi kanak2 sepanjang masa...seronoknya,....tapi tak mungkin itu yang akan terjadi...usia akan bertambah dan sememangnya kehidupan kita didunia ini semakin singkat sebenarnya...jadi hargailah apa yang kita ada dan jadilakan lah kenangan sebagai satu memori indah dalam hidup kita dan bolehlah kita ceritakan kepada anakcucu kita kelak....
Hidupku Matiku Hanya Kerana Allah swt

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

IMPIAN HAMBA