ChocolatiBell

ChocolatiBell
To my dearest frens...sila la ke blog Bell HomeMade Chocolate And Gifts...

Jangan Tinggal Solat!!!!!

Masa itu Emas..so jgn buang masa..:)))

Rabu, Jun 03, 2009

Pameran Buku READMALAYSIA'09

Semalam aku pergi pesta buku kat MIECC,Mines Resort City...ni kira aku qadha' yang aku tk dpat pergi masa pesta buku kat PWTC ari tuh..mmg aku frust gile..so disebabkan dah dekat ngan tempat keje so by hook or by crook i must go there whatever happen...macam nk pergi berjuang pula...nasib ada teman yang ingin menemaninya...yela bukan semua orang suka pergi ke exhibition ni...lagi2 pasal buku..sebab aku tahu ramai rakyat malaysia yang agak kureng budaya membacanya..tak tau la budaya ilmu kat negara kita ni tak berapa nak ke hadapan tapi kalau budaya yang ntah apa-apa tuh cepat je nak mengikutnya..pelik aku..tu lah manusia akhir zaman benci kepada ilmu tapi mengagungkan benda yang tidak bermanfaat dan tak berfaedah..aku semua jenis buku aku baca..cuma target aku kat pesta buku ni semestinya novel dan buku untuk kanak2..emm banyak buku yang aku nak beli dan banyak yang menarik tapi kang over budget plak ni pun aku terlebih beli..aku beli 4 novel..dan yang paling best aku dapat cari novel Norhayati Ibrahim..aku memang admire penulisan dia..rupa2nya dah buka publisher sendiri so novel dia terbitkan sendiri kalau tak dia publisher novel dia dulu kt creative or Alaf21...emm tak sabar aku nk habiskan novel ni...yang paling seronok tuh aku dah mempengaruhi temanku untuk membeli buku walaupun takdepun dalam perancangan dia..ahaks...dia kata pilihan ni untuk membeli atau tidak..hehehe..beli juga akhirnya..tapi bagi aku if guna duit untuk beli buku bukan rugi pun....cuma semalan pesta bukunya agak suram padahal time ni kan cuti sekolah...emm tak tau la sebab mungkin waktu bekerjakan...tapi memang la tak happening macam kat PWTC.Kalau kat PWTC berhimpit-himpit..nak jalan pun susah...tak tau la ek kurang promosi ape ke..tapi rugi gak..sebab ada buku yang susah nak cari dipasaran manalah tahu ada kat sanakan...dan aku menunggu untuk pesta buku di SHAH ALAM pula...SHAH ALAM i'll be coming....


Hidupku Matiku Hanya Kerana Allah swt

2 ulasan:

  1. aku teringat zaman sekolah rendah dulu,bila ada pameran buku kat sekolah mesti beli walaupun hanya kamus dwibahasa yang waktu tu dalam RM 2 aje harganya,kalau ada kesempatan aku nak kumpul segala khazanah tokoh bahasa mcm Pak Samad Said,mmg best layan segala tulisan beliau,aku dapat maklumat yang beliau hanya terima elaun sebesar rm1200 aje sebulan,tokoh sasterawan hanya terima sebanyak itu,bayangkanlah artis2,melampau mmg melampau!!!!

    BalasPadam
  2. EMMM BESE LAH EPEN..MANUSIA BERILMU DIPINGGIRKAN TAPI MANUSIA YANG MANGKUK AYUN TUH LAH DISANUNG2 BAGAI NAK RAK...EMM CINTAILAH ILMU DAN CARILAH ILMU YANG BERMANFAAT...EMMM PATUT LA KO BEGITU PUITIS BILA MENULIS RUPANYA ADMIRE PAK SAMAD SAID:)

    BalasPadam

IMPIAN HAMBA