ChocolatiBell

ChocolatiBell
To my dearest frens...sila la ke blog Bell HomeMade Chocolate And Gifts...

Jangan Tinggal Solat!!!!!

Masa itu Emas..so jgn buang masa..:)))

Isnin, Ogos 31, 2009

Merdeka yang ke 52

Hari ni Hari Merdeka yang ke 52..sambutan yang ala kadar hanya selama 40 minit kerana menghormati bulan ramadhan dan kes h1n1...emmm elok la tuh..kalao boleh biar setiap tahun sambutan yang ala kadar...huhu..tapi tak mungkinnya....aku ntah rasa biasa jer..cuma bila cite2 bab merdeka ni aku suka bila tv menyiarkan rancangan pasal sebelum merdeka...perjuangan,keperitan hidup,kepayahan dalam meneruskan kehidupan,kesengsaraan,ketakutan dan keberanian menghadapi musuh dan penjajah dan banyak lagi la....lagi2 bila tengok kezaliman komunis dan jepun..wah zalim yang amat sangat....arwah wan aku selalu citer pasal kehidupan dia masa zaman komunis..kata wan komunis memang zalim..meraka boleh bunuh ahli keluarga kita depan mata kita tanpa belas kesihan..agak2 aku lah kalau aku disituasi camtuh mau pengsan aku...ish tak sanggup aku....perjuangan yang belum selesai..bila fikir2 semula tentang kesenangan yang dilalui sekarang bersyukur sangat..alhamdulillah...walaupun tak le semewah mana tapi aku bersyukur dengan kehidupan sekarang..cuma apa yang menyedihkan bila ade le segilintir umat yang tak sedar diri...terikut-ikut dengan kehidupan penjajah...aku pun pelik...emm...apapun aku berdoa semoga aku tidak seperti mereka...fikiran yang dijajah lagi sukar untuk dimerdekakan..tak caya tengok la bebudak sekarang...macam2 aliran yg mereka ikut kekadang sampai tergeliat lidah nk menyebutnya...pelik aku..menjadi kebanggaan kalau dapat ikut budaya dan anasir buruk dari penjajah..aliran agama taknak ikut lak..tk up to date konon..kepala hotak agaknya tak up to date..hangin je aku....aku pun tak faham..kekadang makbapa sama bangga dengan anak-anak mereka tuh..katanya mengikut peredaran zaman dan tak ketinggalan..zaman dah maju..globalisasi...mengong jer semua tuh...doa2 sangat supaya anak2 aku terpelihara daripada benda2 yang buruk camtuh..mendidik anak2 zaman sekarang memang penuh mencabar...dan penuh dengan kesabaran..semoga aku dapat mendidik anak2 aku menjadi anak2 ayang soleh dan sentiasa mengikut jalan yang lurus dan diredhai...amiin...

Hidupku Matiku Hanya Kerana Allah swt

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

IMPIAN HAMBA