ChocolatiBell

ChocolatiBell
To my dearest frens...sila la ke blog Bell HomeMade Chocolate And Gifts...

Jangan Tinggal Solat!!!!!

Masa itu Emas..so jgn buang masa..:)))

Isnin, September 21, 2009

SATU SYAWAL........

1 SYAWAL yang mulia penuh barakah,kegembiraan,kesedihan dan bermacam2 perasaan lagi...Syawal kali ini di rumah ku memang agak meriah...berkumpul bersama sanak saudara...bersalam-salaman dan bermaaf-maafan antara kami.anak2 bauah yang menanti untuk diberi duit raya...heheh..kali ni ade le rezeki anak2 buahku sebab aku bekerja..alhamdulillah..dan untuk kali ini aku merasa teramat dekat dengan kaum keluargaku..pertalian yang bertaut ukhuwah yang rapat antara kami aku rasa seperti disayangi...membuatkan aku lebih tabah dalam mengharungi segalanya.kata2 sokongan dan semangat dari keluarga menjadikan aku lebih tabah dan kuat ..mugkin dari satu segi aku kekurangan tapi aku tahu kasih sayang dari keluargaku tiada siapa yang dapat menggantikannya...dan apa yang lebih menggembirakan melihat wajah emak yang gembira kerana semua adik beradik dan anak-anak mak beraya dirumah mak abah tahun ni....anak2 buah mak bersama...aku tahu mak dan abah seronok dan gembira...dan kubur wan,mak ngah dan atuk diziarahi..dan lepas tu kami semua akan serbu kerumah mak llong...mak long memang seronok sangat le bila kami ni datang..memang begitu le setiap tahun....dan kadang2 dengan kemuliaan syawal ini sesuatu yang tidak disangka2 berlaku...pak ndak pie yg agak lama menyepi diri dan tanpa disangka2 muncul di satu syawal...alhamdulillah...itulah kegembiraan syawal....selain berkumpul dengan sanak saudara..ziarah menziarahai sanak saudara handai taulan....tapi kadanag hati sayu juga...tapi aku bersyukur matlamat untuk syawal kali ni tercapai...alhamdulillah....aku berdoa dana berharap semoga hubungan kekeluargaan yanag rapat mesra dan utuh ini kekal dunia akhirat..dan smeoga aku menemuisesuatau yang telah lama kucari..insyaAllah..amiin....
Hidupku Matiku Hanya Kerana Allah swt

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

IMPIAN HAMBA